Om GDPR
Det skal du vide om vores behandling af dine personoplysninger:
- At Bonde Business Consulting er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi modtager fra dig.
- At du er velkommen til at kontakte Susanne Sørensen – Telefon: 28601580 – Mail: susanne@bondebc.dk.
- At formålet med behandling af dine personoplysninger er at levere vores varer eller tjenesteydelser til dig og din virksomhed, samt holde dig orienteret om nyheder, funktioner og produktmuligheder, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 5 stk. 1 b.
- At retsgrundlaget (hjemlen) for at vi behandler dine personoplysninger er dit samtykke jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 a, og/eller den indgåede aftale/kontrakt/bestilling jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 b, og/eller lovgivning jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 c, og/eller for at den dataansvarlige, eller en tredjemand, kan forfølge en legitim interesse, (medmindre den registreredes interesser eller grundlæggende rettigheder og frihedsrettigheder, der kræver beskyttelse af personoplysninger, går forud herfor, navnlig hvis den registrerede er et barn) jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6 stk. 1 f. De legitime interesser, der begrunder behandlingen, er markedsføring af nye ydelser/produkter.
- At personkategorien af de oplysninger vi gemmer, er almindelige (f.eks. navn, adresse), fortrolige (f.eks. cpr-nummer) og/eller følsomme/særlige personoplysninger (f.eks. helbredsoplysninger).
- At vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til eksterne modtagere, herunder vores databehandlere, rådgivere og til de for opgaven eventuelt nødvendige samarbejdspartnere.
- At nogle af vores databehandlere kan være beliggende udenfor EU/EØS, men alle med lovligt overførselsgrundlag.
- At vi har modtaget personoplysningerne fra dig selv og eventuelt fra offentligt tilgængelige kilder.
- At vi opbevarer dine personoplysninger så længe, som det er lovligt i forhold til bogføringsloven, samtykkereglerne, forældelsesreglerne og/eller anden lovgivning.
- At vi ikke anvender personprofilering til at træffe automatiske afgørelser, der i væsentlig grad kan påvirke personens rettigheder og frihedsrettigheder.
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af dine personoplysninger. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.
- Du har ret til indsigt og berigtigelse, dvs. du kan når som helst se alle dine indtastede data på vores platform og berigtige/opdatere oplysningerne.
- Du har ret til at anmode om sletning, dvs. du kan få dine personoplysninger slettet, medmindre vi af regnskabsmæssige eller juridiske årsager skønner, at det er nødvendigt at beholde dem i en længere periode. Oplysningerne slettes senest, når eventuelle formueretlige krav er forældet.
- Du har ret til begrænsning af behandling, dvs. du kan styre eventuel begrænsning af behandlingen.
- Du har ret til indsigelse, dvs. du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger.
- Du har ret til at få overført oplysninger (dataportabilitet). Det betyder, at du til enhver tid kan hente eller få tilsendt oplysningerne.
- Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
- Klage til Datatilsynet. Hvis du ønsker at klage, vil vi selvfølgelig være glade for at blive orienteret, og gøre hvad vi kan for at gøre dig tilfreds, men du er altid berettiget til at klage direkte til Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Tlf. 3319 3200 eller e-mail dt@datatilsynet.dk, se evt. mere på www.datatilsynet.dk.
Om Hvidvaskning
Det skal du vide om vores indsamling af oplysninger i henhold til hvidvaskningsloven:
Vi er forpligtet til at indsamle oplysninger efter reglerne i hvidvaskloven og:
- i den forbindelse indhenter vi identitets- og kontroloplysninger samt kopi af legitimation ved etablering af kundeforholdet.
- i den forbindelse indhenter vi dokumentation for og registreringer af transaktioner, der gennemføres som led i en forretningsforbindelse eller en enkeltstående transaktion.
- i tilfælde af mistanke om, at kunden begår hvidvask eller terrorfinansiering, vil der blive indhentet dokumenter og registreringer vedrørende gennemførte undersøgelser.
- i den forbindelse skal vi oplyse om, at de indhentede oplysninger om kunden alene vil blive brugt til at opfylde vores forpligtelser efter hvidvaskloven.
- i den forbindelse skal der gøres opmærksom på, at oplysningerne kan blive videregivet til SØIK i tilfælde af mistanke om, at kunden antages, er involveret hvidvask eller terrorfinansiering.
- i den forbindelse skal der gøres opmærksom på, at kunden har ret til indsigt i de registrerede oplysninger.
- i den forbindelse skal der gøres opmærksom på, at oplysningerne opbevares i 5 år og normalt vil blive slettet 5 år efter sidste engagement med kunden.
Har du lyst til at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe lige præcis dig og din virksomhed?
Kontakt
Bonde Business Consulting
CVR.nr 42 26 79 96
Hedelyhaven 42
2670 Greve
Mail: susanne@bondebc.dk
Telefon 2860 1580